O Aplicativo WhatsApp como Recurso Pedagógico no Ensino da Língua Portuguesa / The Whatsapp Application as a Pedagogical Resource in Portuguese Language Teaching
Resumen
Este artigo objetiva compreender o uso do aplicativo WhatsApp como um recurso pedagógico nas aulas de Língua Portuguesa do ensino médio. Para alcançar tal objetivo, adotou-se uma pesquisa qualitativa, de caráter bibliográfico, na qual foram exploradas abordagens que defendem a aplicabilidade dessa interface da web no processo de ensino e aprendizagem da Língua Portuguesa. Para tanto, fundamenta-se em autores como Kenski (2011), Oliveira (2010), Antunes (2007) e Moran (2000). O estudo em questão evidencia que o professor deve usar esse recurso a seu favor e buscar trabalhar com atividades que o envolva, oportunizando aos discentes momentos de interação e de diálogo.
Palavras-chave: WhatsApp. Recurso Pedagógico. Língua Portuguesa.
ABSTRACT
This article aims to understand the use of the WhatsApp application as a pedagogical resource in Portuguese language classes in high school. To achieve this goal, a qualitative research of bibliographic character was adopted, in which approaches that defend the applicability of this web interface in the process of teaching and learning the Portuguese language were explored. Therefore, it is based on authors such as Kenski (2011), Oliveira (2010), Antunes (2007) and Moran (2000). The study in question shows that the teacher should use this resource to his advantage and seek to work with activities that involve him, providing students with moments of interaction and dialogue.
Keywords: WhatsApp. Pedagogical Resource. Portuguese language.
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DOI: http://dx.doi.org/10.12819/2020.17.10.17
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