Uma Proposta da Análise de Discurso, Enunciação e Educação: Inclusões Imaginárias por Crianças no Ensino Fundamental I / A Proposal for Speech, Speech and Education Analysis: Imaginary Inclusions by Children in Fundamental Education I

Lucas Nascimento

Abstract


Neste trabalho, analisamos as interações discursivas baseadas em formações imaginárias do locutor e ouvinte de lugares enunciativos em uma turma do Ensino Fundamental, Escola de Aplicação da Faculdade de Educação. No material analisado, os estudantes participaram de atividades relevantes em uma aula de ciências desenvolvida no Ensino Fundamental. Para esta análise, foram utilizadas ferramentas baseadas na Enunciação e na Análise de Discurso. Palavras-chave: Interações discursivas. Formações imaginárias. Ensino Fundamental I. Aula de ciências.

 

RESUMO

 

In this work, we analyze the discursive interactions based on imaginary formations of the speaker and listener places in a class of elementary school, School of application of the Faculty of Education. In the material analyzed, the students took part in relevant activities in a science class developed in the elementary school. For this analysis, was used tools based on Enunciation and Discourse Analysis.  Keywords: Discursive interactions. Imaginary formations. Elementary education I. Science class.

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DOI: http://dx.doi.org/10.12819/2020.17.7.13

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ISSN 1806-6356 (Print) and 2317-2983 (Electronic)